Welcome to my page!!

I'm gonna share my and our experiences in NY as Japanese from today. For me life in NY is so much fun!! Many things are different from Japan and many things are the same... lol
Most of topics might be food though...
I hope you can enjoy:)
今日からニューヨークでの日本人としての体験を書いて行こうと思います。ニューヨークでの生活は…楽しすぎる!!日本との違いや共通点がいっぱい!!ほとんどが食べ物関連になりそうですが、楽しんでいただけたらと思います^^

Jun 24, 2013

Coney Island...Totonno's, Wonder Wheel and CYCLONE!!!

The other night we went to Coney Island.
First we went to famous pizza place in NYC, "Totonno's"
http://en.wikipedia.org/wiki/Totonno's
It was really simple but really good pizza!!!
Wow, I was surprised to find this restaurant in Wikipedia!! haha

Also we tried wonder wheel and zoltar!!! So Coney Island.
One of my favorite movies is "BIG" so I was so excited to try to get the card from Zoltar.
I guess he said the right thing. :)

And one more thing what I tried.... CYCLONE!!!!!!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Coney_Island_Cyclone
I'm so afraid of roller coasters. Almost never tried before in 30 years life... (Maybe a few but the one so easy like 4 years old kid can try)
But somehow I thought I should try this time...
Then what happened....
When I was on the line I was already so nervous. And the guy in front of me told me "if you tried hard to fight with fear, you'll break your neck. So you need to be relaxed like snake!!" And I just followed what he said. I concentrated to be a snake whole time on Cyclone. And already first drop, I almost past out. I couldn't keep my neck straight I just lean to the back and couldn't open my eyes.. (I'm not sure maybe my eyes were open but I couldn't see anything...) And I kept shouting, no, actually it was not shout but weird noise... I wasn't sure what I was doing, just pretended I was snake and just couldn't thing any other thing... then my friends outside saw the picture on the screen, everyone thought I past out. And a friend next to me was worrying about me too... When it finished. I was just crying and laughing at the same time... it was really interesting. But after that my sore shoulder from work got better... I'm really glad that I tried Cyclone!! But I don't think I will try again... haha
I wish I took some pictures of cyclone but I totally forgot!! It never happened to me before. lol
Anyway, it was fun night with great friends!!!

先日友達とコニーアイランドに行ってきました。
ピザがとても有名なトトノズというピザ屋さんで集合し、8時で閉まるというお店で早めの晩ご飯。とってもシンプルだけれど、クラスとが絶妙な薄さで、とってもおいしいピザを食べました。Wikipediaにまでお店の事が載っているのにびっくり。。。
そしてその後移動遊園地の方に移動し、揺れる観覧車などに乗り、ゾルターに占ってもらい、ザ、コニーアイランドな事をして過ごしました。
私の好きな映画「ビッグ」に出てくるゾルター。たまにモールで見ることもあったのですが、まだ試すチャンスはなく。今回は、移動遊園地ということもあり、トムハンクスになりきって、試してみました。なかなか当たっていることを言われたかな〜という感じです。起きたら15歳くらい年取ってたらどうしようと言いながら。。。
そして、なんと、ジェットコースターが全くダメな私が今回はサイクロンという超有名木製ローラーコースターにチャレンジをしてきました。
全く試す気もいつもなかったのですが、今回はなぜか試してみたくなり。。。
友達の二ラウンド目に合流。並んでいるときから震えが来るほど、怖かったのですが、前にいたおじさんが「怖さでクビを固くすると折るから、蛇のように柔らかく、リラックスしなさい」と言われ、さらに怖さが増し。。。とにかく蛇だ蛇だ…と思いながらスタートしました。けれど1つ目の落下で既に私は首を支える事もできず、ただただ蛇に徹し、奇声にもならないなんとも変な声を出し、気絶寸前となってしまいました。その後何を見てたのかもよくわからず、とにかく耐えて、終わったという感じです。1つ目の落下地点で写真を撮られているのですが、それを外で待っていた友達がスクリーンで見て、「あ、気絶してる」と誰もが思ったほどでした。隣に乗っていた友達も、もうすぐ終わるよ、大丈夫かを繰り返してくれ、心配をかけまくってしまいました。
終わった後は、足がふらふら、笑いと涙が止まらず、しばらくなんとも変な状態な私でしたが、不思議と仕事で凝っていた肩こりなんかが治っていたりと、いいこともあり。
また乗るかと言えば絶対にノーですが、一度は試しておいてよかったと思います。
終わった後に、過去に死者が何人も出ていることを知り、また寒気が…。
いろんな意味でなんとも楽しい一夜となりました。
ジェットコースター好きの人はぜひ。。。もしくは嫌いな方も。。。

















No comments:

Post a Comment