Welcome to my page!!

I'm gonna share my and our experiences in NY as Japanese from today. For me life in NY is so much fun!! Many things are different from Japan and many things are the same... lol
Most of topics might be food though...
I hope you can enjoy:)
今日からニューヨークでの日本人としての体験を書いて行こうと思います。ニューヨークでの生活は…楽しすぎる!!日本との違いや共通点がいっぱい!!ほとんどが食べ物関連になりそうですが、楽しんでいただけたらと思います^^

Jul 9, 2010

Mexican... beans and rice

Today I had a Mexican food for dinner while I was waiting for my laundry....
I didn't know that they had soupy rice (rice and beans with spice soupy sauce and some vegetables) but I found last week then I loved it!!
So I tried to find similar one in my neighborhood.
Then I found cute Mexican place near here.
While I was there, many people came to buy some tacos, enchiladas... they seems pretty popular in neighborhood.
I ordered chicken plato.

And I was surprised that those beans were tasted like Japanese natto!!!
And it was yummy!! So I asked how to cook this beans but the staff wasn't sure because he was casher...
I will try there again and want to know why they were tasted like natto... I searched but mexican beans wasn't fermented beans... so ... it means... ?? OMG!! .... But not only me but everyone was eating with smile so it must not be accidently fermented... lol
Anyone knows this answer??
Anyway I liked there!! And I was too full to move... so I was late to pick up my laundry... haha



今日は近所でランドリーを待っている間にメキシカンを食べてきました。
先週日本で言うならなんでしょう…どんぶり?ぶっかけごはん?のようなご飯とお豆の上に少し辛めの汁気の多いソースがかかっていて、鶏肉やお野菜が乗っているものを食べたらすっかり気に入ってしまいました。
なので近所でそんなのないかな〜と歩いていたところかわいいメキシカンの小さなお店を発見。
そこにいる間に次から次へと人がやって来てはタコスだのエンチラーダhttp://ja.wikipedia.org/wiki/エンチラーダだのを買ってかえったりそこで食べたりと結構人気なよう。
そして私は予定通りどんぶり?を注文したのですが、なんとそのお豆が…納豆を思い出させる味が!!!そしてそれがおいしかったのです。
なのでお店の人にこれはどうやって作るのかと聞いてみたのですが、レジの方だったのでわからず…。家に帰ってから発酵豆がメキシコであるのか調べてみましたが、それは中国のもので、メキシコではないと出てきたため…??もしやこれは、たまたま発酵されてしまった…???なんてこった。。。しかし納豆文化で育った私だけではなく、みんなおいしそうに食べていたので、まさかそんなことは無いと思うのですが…。笑
というわけで、どなたかなぜ納豆似の豆がメキシカンで使われているのかご存知の方いらっしゃいましたら、お知らせください。
ということで、とにかく、お気に入りのお店の一つに加わりました。
またこれを食べるとほんとにお腹がいっぱいになってしまうのです。
なので、しばらく動くことができずランドリーを取りに行くのが少し遅れてしまいました…とほほ。

No comments:

Post a Comment