Welcome to my page!!

I'm gonna share my and our experiences in NY as Japanese from today. For me life in NY is so much fun!! Many things are different from Japan and many things are the same... lol
Most of topics might be food though...
I hope you can enjoy:)
今日からニューヨークでの日本人としての体験を書いて行こうと思います。ニューヨークでの生活は…楽しすぎる!!日本との違いや共通点がいっぱい!!ほとんどが食べ物関連になりそうですが、楽しんでいただけたらと思います^^

Feb 5, 2013

Nobu

Today finally I could try Nobu for the first time.
I heard many things about here and most of Japanese didn't like here and most American liked here from what I heard...
And what I thought was... There was nothing "wow" effect. Most of them were simple and menu has no surprising but taste was good.
The arctic char that I had today was simple but that rare cooking was perfect!! And the dessert Dulce de leche  flan with kinako cookie was so good!!  They said there is Kuromitsu syrup on top but the flan itself was too sweet to taste Kuromitsu though...
But the sushi was ok... the sushi rice was a bit too mushy that was one thing disappointed. 
Maybe if I go there when they don't have restaurant week it might be different. Maybe better and more surprising but not this time.  I'm not sure when I will go back there because it's fancy place but I would love to try again as fancy dinner someday. 

今日始めてノブに行ってきました。
日本人からはみな残念な評価しか聞いておらず、けれどアメリカ人からはとってもよい評価を聞いていたので、どんなものかと楽しみにしていました。
メニューはとてもシンプルで、何も驚くことはありませんでしたが、味はどれもおいしかったです。
私が頼んだarctic charは(北極イワナ?)は味や盛りつけこそシンプルでしたが、お魚の火の通り加減が絶妙でした。またデザートもドルチェデレチェ(キャラメル味)のフランでしたが、とってもシンプルで、おいしかったです。黒蜜がかかってると言われましたが、それはフランが甘すぎて、わかりませんでしたが。。。
しかし唯一残念だったことは、巻き寿司のすし飯がべっちょりしていたことです。シャリは大事なのにな〜と。。。
まあ、レストランウィークでないときに行けば、もっと驚きなおいしさを体験することができるのかもしれませんが、何せ敷居が高いので、いつまた行けるかは不明ですが、機会があれば、いつか通常のノブのディナーをトライしてみたいものです。。


Rock shrimp tempura

Sashimi salad

Arctic char

Sushi

Dulce de leche flan




No comments:

Post a Comment