Welcome to my page!!

I'm gonna share my and our experiences in NY as Japanese from today. For me life in NY is so much fun!! Many things are different from Japan and many things are the same... lol
Most of topics might be food though...
I hope you can enjoy:)
今日からニューヨークでの日本人としての体験を書いて行こうと思います。ニューヨークでの生活は…楽しすぎる!!日本との違いや共通点がいっぱい!!ほとんどが食べ物関連になりそうですが、楽しんでいただけたらと思います^^

Feb 3, 2013

Scratchbread

My friend took me here yesterday.
Scratchbread

There was only window. No seats. 
But there were many people waiting even it was snowing.
At the window. there were crazy display samples. I saw them carefully but I couldn't know what they were. They were too complicated.
Some people ordered soup in front of me and when I was watching they served tomato soup in the paper cups and dunked bread into soup!!! That was not I expected.
I was not ready for big meal so I didn't order but some menu had boiled egg on top and looked good!!!
I'm sure I will try them next time!!
It was so Brooklyn place.
And I tried scone and oatmeal chunky and both were so good.
Scone had dates, bacon and orange inside... what a combination!!! This salty sweet flavor was complicated but it was good surprising.
And oatmeal chunky had banana, currents and apple... it was dense but that made this better too. 

昨日、友達に連れられて、スクラッチブレッドというお店に行ってきました。
壁に窓口があるだけのお店。外は雪が降っていたにも関わらず、お客さんは寒い中並んでいました。窓口には、ごちゃごちゃとサンプルが置いてあるのですが、みんな複雑すぎて、そして豪快すぎて、意味不明。
前のお客さんがトマトスープを注文していましたが、かなり濃度の濃いスープにお店のお兄さんは、パンをどぼんと突っ込みました。
ほんと豪快。ご飯というのには、まだ早かったので、スコーンとオートミールチャンキーという2つを選んでみました。なんといってもスコーンは、デーツ、ベーコン、オレンジが入っており、しょっぱ甘い感じ。複雑な味でびっくりしましたが、食べれば食べるほど、なんだかはまる味でした。そしてオートミールチャンキーの方は、とっても詰まった感じでしたが、甘さがカレンツやリンゴの自然の甘さのみのようで、素材の味を生きてて、とってもおいしかったです。
3人で分けましたが、それぞれがとっても食べ応えがあるので、すぐにお腹がいっぱいになってしまいました。
お店の雰囲気もお店の人もお客さんも、「ザ ブルックリン」という感じで、面白かったです。




                                   



No comments:

Post a Comment