Welcome to my page!!

I'm gonna share my and our experiences in NY as Japanese from today. For me life in NY is so much fun!! Many things are different from Japan and many things are the same... lol
Most of topics might be food though...
I hope you can enjoy:)
今日からニューヨークでの日本人としての体験を書いて行こうと思います。ニューヨークでの生活は…楽しすぎる!!日本との違いや共通点がいっぱい!!ほとんどが食べ物関連になりそうですが、楽しんでいただけたらと思います^^

Feb 10, 2013

New cafe "Gather" in Park Slope

The other day I found a new cafe on 7th Ave in Park Slope.
"Gather"
http://www.gatherny.com
I couldn't tell from the outside but this place was unique since they sell savory food by weight like Japanese "depachika" and they said they make everything fresh and good quality everyday. The price was like RF1 in Japan. And you can take home or eat there at the table. But there are only 4-5 small tables. It was between lunch and dinner time so I just tried their soup and it was really good.
Also they serve Kusmi tea and it was also good:)
This time I didn't try any baked goods but will do next time.
This was the first time to see this type of cafe in NY. Most of the place in US the portion is too big for me so if I can buy by weight maybe it's good for me. And less waste!! So I think I liked it but how everyone think in Park Sope... ?
Let's see:)

先日たまたま7thアベニューを歩いていたところ、新しいカフェができているのを発見しました。「ギャザー」という名前のかわいいお店です。
メニューを見ただけではよくわからなかったのですが、ここのおもしろいところはセーバリーのお料理を量り売りで売っているところ。そこのカフェで食べてもいいし、お持ち帰りも出来ます。材料などにはかなりこだわっているということでしたが、これが高いのか安いのか、なんともよくわかりませんでした。1/4パウンドの値段がすべて書いてあったのですが、日本で言うRF1とかとおなじくらいかな〜と言う感じです。
今回はスープを頼んでみましたが、とってもおいしかったです。ついているバゲットがもう少し大きいとうれしいですけど。
またもちろん焼き菓子系もあったので、次回はそれも試してみようと思います。
またフランスのお茶Kusmi teaを出しており、私は気に入りました。
まだオープンしたてで、スタッフの人たちもまだ学び中といったところでしたが、私としては、ちょこっとだけ頼む事ができる量り売り制度は他のカフェと違っていいのかなあと思います。このスタイルがパークスロープでウケるのかどうか、どうなんでしょう。今後が楽しみです。












No comments:

Post a Comment