Welcome to my page!!

I'm gonna share my and our experiences in NY as Japanese from today. For me life in NY is so much fun!! Many things are different from Japan and many things are the same... lol
Most of topics might be food though...
I hope you can enjoy:)
今日からニューヨークでの日本人としての体験を書いて行こうと思います。ニューヨークでの生活は…楽しすぎる!!日本との違いや共通点がいっぱい!!ほとんどが食べ物関連になりそうですが、楽しんでいただけたらと思います^^

Aug 31, 2010

Birthday Night

August 27th was my birthday. And I went to restaurant in my neighborhood with my friends:)
Bino Brooklyn
http://www.binobrooklyn.com/index.html


The dinner was wonderful. I had roasted beets salad, roasted cod with cauliflower and vegetables and ricotta cheese cake!!





Everything was soooo yummy:) And when I was choosing mine I asked what is "asiago" to waiter but there was no asiago in my choices... then he brought that cheese and let me try.... what a service!!
Then at the last they gave us the recipe of tidbit... ahhhh, this restaurant became my favorite without doubt!!
And my friend gave me surprise present and cupcakes!! It means I ate all of that course and after that I tried cupcake too...lol

Also after dinner we watched the movie "Mao's dancer"
http://www.youtube.com/watch?v=bpfLhIgFSoY
It was nice movie.... dance, language, difference of culture.... I enjoyed a lot.
I could spend time with my friends who I love and I could eat wonderful dinner.... What a happy night!!

And it was my birthday but at the same time, it was also the day just one year after I came to NYC.
So that day was very meaningful for me....
My 27th year was so quick but very deep and substantial year....
And now 28th year has begun!! I really have no idea what's going on my life in one year but I can't wait to see what will be waiting for me!! :)
Thank you so much for everyone who gave me lots of love and greetings for my birthday:)
Because of all of you, I could become 28 with happiest smile:)

8月27日は私の誕生日でした。
友達と近所のレストランに行ったのですが、なんともすばらしかったです。
ビーツサラダにメインにカリフラワーなどとロースとしてあるタラ、そしてリコッタチーズケーキを注文。すべてが、、、おいしかった〜!!
また注文の際に質問したチーズが私の選んだメニューの中に入っていなかったところ、店員さんが、味見用にチーズを持って来てくれ…なんてサービス!!満足度は増すばかりです。
そして最後には最初にサーブされたアーティチョークの前菜のレシピまでいただいてしまい…私の心を鷲掴みです。
そして友達からはサプライズのプレゼントそしてカップケーキが!!あれだけ食べた後にも関わらず、後でちゃんと味見しました。笑
またディナーの後は、Mao's last dancerという映画を見ましたが、これまたおもしろい!!
ダンスに言葉、文化の違い…ととても楽しめる映画でした。
大好きな友達とおいしいものを食べて飲んでしゃべって、そして一緒に時間をすごす。
とても幸せな夜となりました。

そしてその日は私の誕生日であると同時にニューヨークに来て1年目の日でもありました。
27年目はあっという間に過ぎ去って行きましたが、とても充実した濃い1年となりました。1年後にどうなっているのか、全く検討もつきませんが、28年目の今年、どんな展開がまっているのか、とても楽しみです。
そして暖かいメッセージをくださった皆様、本当にありがとうございました!!
みなさんのおかげで、とっても幸せな気分で28歳を迎えることができました!!
今年もよろしくお願いいたします!!

No comments:

Post a Comment