Welcome to my page!!

I'm gonna share my and our experiences in NY as Japanese from today. For me life in NY is so much fun!! Many things are different from Japan and many things are the same... lol
Most of topics might be food though...
I hope you can enjoy:)
今日からニューヨークでの日本人としての体験を書いて行こうと思います。ニューヨークでの生活は…楽しすぎる!!日本との違いや共通点がいっぱい!!ほとんどが食べ物関連になりそうですが、楽しんでいただけたらと思います^^

Aug 30, 2010

Bruno Mars

Last week I went to the concert of Bruno Mars....
I was waiting for his coming to NY so bad and he just came!!
There was long line in front of the venue even I went there earlier....

And most of them were around 20 years old.... maybe younger than that!!
So when we went inside there only some people could get the list band for alcohol.... it means most of them were under 21!! lol
The show was from 8pm but first two girls came for opening performance. Actually they were good!! 




And finally Bruno showed up!! He was sooo cute and funny... and of course his songs were so good.... he knows how girls like his lyrics and way to song.... lol
I was like teenager when I was there.... haha 
Also it was really different from the concert in Japan. I went to some concerts of singers from other country in Japan but Japanese audience didn't react that much and it made singers difficult to talk and they just sang songs and finished most of the time.... But here, we sang songs together and reacted to every single words he talked and sang.... it was so fun to be there.... I enjoyed both his show and atmosphere of there.







 先週、念願のBruno Marsのライブに行って来ました。
NYに早くこないかな〜と待っていたのですが、やっと実現!!
当日は少し早めに行ったにも関わらず、長蛇の列が!!
それもほとんどが20歳前後。。。いや、もっと若いかも!!
なので、入り口でもらえるアルコールが飲める印のリストバンドをもらえている人は少数…ということは、大半は21歳以下ってことですね。。。あはは
前座の女の子2人も予想以上によかったです。
そしてやっとBruno登場。
黄色い声が飛び交います。
彼はどこで女の子たちが反応するかもわかっているよう。何とも乙女心をくすぐる歌詞とパフォーマンスでした。私も思わずteenagerのように…まんまとしてやられました。笑


しかし、こちらの人たちの盛り上がり方は、日本とは比べ物にならない気が…。日本にいるときに海外アーティストのライブもよく行っていましたが、やはり観客の反応が薄いためか、あまりしゃべらず歌だけ歌って退散…ということも多々あったのですが、こちらはBrunoの一字一句に反応しまくり。そしてほとんどの曲を一緒に大合唱。彼のパフォーマンスを楽しんだのは勿論ですが、この空間、熱気も一緒に楽しんできました。

4 comments:

  1. きゃーーブルーノマーズのLIVEにいったんですか!日本でも人気がでてきていますよ!

    ReplyDelete
  2. はい、行って参りました!!かわいかったですよ〜。笑
    年を忘れてはしゃいできました!!

    ReplyDelete
  3. しかもあのブルーのジャケット着てるときのLIVEですね!!きゃーーー(●´∀`●)ダメです、うらやましすぎですっ 彼はハワイ出身でなんでもエルビスプレスリーに憧れてたとか・・本当ですか?

    ReplyDelete
  4. 髪型まで真似してましたね。。。笑

    ReplyDelete